Wednesday, 22 January 2014

Alfalfa Complex - Manfaat dan Kebaikannya untuk kesihatan yang menyeluruh

Alfalfa merupakan tanaman yang mempunyai berbagai manfaat kesihatan.Ianya lebih dikenali sebagai RAJA SEGALA TUMBUHAN.Tanaman ini dapat tumbuh sehingga 1 meter dan memiliki bunga kecil berwarna ungu.Tanaman Alfalfa memiliki sistem akar yang sangat dalam hingga mencapai sekitar 4.5meter.Sistem akar yang dalam membuat Alfalfa dapat menyerap mineral yang tidak biasa ditemui di permukaan tanah.Tanaman ini sangat istimewa dan dikenali oleh orang Arab sebagai Bapa segala tanaman.


Alfalfa telah digunakan sebahai ubat herba sejak berabad-abad lamanya dalam perubatan tradisional cina dan ayuverda.Ianya sangat bagus dan sesuai untuk semua peringkat umur dan jantina (lelaki dan wanita).

Alfalfa Complex kaya dengan mineral seperti :

● Kalsium
● Magnesium
● Fosfur
● Kalium
● Zat Besi
● Vitamin B,C,E dan K
● Protein    


1) Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi, membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan, mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

2) Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan haemoglobin, membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

3) Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim, juga untuk digests lemak.

4) Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

5) Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan, mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

6) Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

7) Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit, ketahanan saraf, melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.


KELEBIHAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE :


★ Menurunkan kadar gula dalam darah. Herba ini disyorkan untuk individu yang mengalami masalah Diabetes/Kencing Manis,terutamanya bagi mereka yang tidak memberi respon kepada insulin.

★ Mengendalikan kolestrol darah dengan menghilangkan kolestrol jahat dalam badan.  

★ Melambatkan proses menopause kerana sebahagian daripada zat yang terkandung dalam Alfalfa bertindak sebagai Estrogen.  

★  Lebih efektif untuk mengubati asthma dan masalah pernafasan.  

★ Meningkatkan sistem kekebalan tubuh (Imuniti Badan)  

★ Membantu proses pencernaan makanan dan Asimilasi.  

★ Mengurangkan sakit kepala / Migrain.  

★ Membersihkan darah dan hati dari bahan kimia dan logam berat.  

★ Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok.  

★ Merawat masalah sembelit / penghadaman.  

★ Penggalak / Memperbanyakkan pengeluaran susu ibu.  

★ Meningkatkan Kesihatan prostat.


KHASIAT ALFALFA COMPLEX UNTUK PARA IBU DAN WANITA :  


◆ Memperbanyakkan pengeluaran susu ibu.
◆ Bertindak sebagai kacip Fatimah.
◆ Melegakan sakit sendi dan tulang belakang.
◆ Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
◆ Memberi kelegaan semasa haid.
◆ Merawat masalah keputihan/kegatalan.
◆ Membesar dan menegangkan payudara wanita.
◆ Memulihkan urat2 selepas bersalin
◆ Banyak lagi..

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

》》 Kenapa Saya Perlu Pilih Alfalfa Complex dari Shaklee ??
》》 Kak, banyak je produk Alfalfa kat pasaran. Tablet ada, cecair pun ada.. Tapi nape saya kena yakin yang Shaklee ni yang terbaik..?"


Jawab..jawab..hihi.. Ni jawapannya..Antaranya ;

√ Tanaman Organik : Mahal ni..tak semua produk ditanam secara organik, tanpa semburan bahan kimia dan racun serangga.

√ Kandungan Klorofil yang Tinggi : Kandungan klorofil yang tinggi pada daun adalah ketika daun cukup matang. Shaklee amik yang daun yang matang sahaja ye.

√ Pokok yang Matang : Nutrien lebih tinggi diperoleh daripada pokok yang matang, kan akar pokok Alfalfa ni memanjang ke bawah. So, Shaklee hanya menggunakan pokok yang matang iaitu yang berusia 5-7 tahun.

√ Daun sahaja : Daun sahaja ye, tak de campur sekali ranting, dahan bagai. Hijau je kan tablet Alfalfa Complex Shaklee..tak caya cuba rendam dalam air, tapiskan dan perhatikan satu2 dedaun tu.

√ Proses Sejuk : Shaklee memberi JAMINAN menggunakan proses suhu rendah..supaya dapat mengekalkan nutrien yang terdapat dalam daun Alfalfa.



♥♥♥ p/s: Ha..ini la panduan kualiti menghasilkan Alfalfa Complex. Nak tau POWER ke tak, jom kita cuba sekali.Sekarang harga tengah murah bebenor tau..Beli 6 PERCUMA 1..Yang besar punya 700biji harga tak sampai Rm90 pun..yang kecik pulak 330biji..tak sampai Rm50 pun..Kalau beli terus 1set Promo,lagi JIMAT !!
Nak harga KASIH SAYANG + MAMPU MILIK ,jangan malu jangan segan..boleh hubungi Eyda :)




Eyda Sukiman
SID 892528
Mummy Healthy Vita Store
Sms/whatsapp 01112909545

No comments:

Post a Comment

 
Images by Freepik