Sunday, 29 June 2014

TIPS - Menghadapi Bulan Ramadhan / Puasa





10 Tips Menghadapi Ramadhan



Langkah 1 :

Berdoalah agar Allah SWT memberikan kesempatan kepada kita untuk bertemu dengan bulan Ramadan dalam keadaan sihat walafiat. Dengan keadaan sihat, kita dapat melaksanakan ibadah secara maksima di bulan itu, baik puasa, solat, tilawah, dan zikir. 

Dari Anas bin Malik r.a. berkata, bahawa Rasulullah saw. apabila masuk bulan Rejab selalu berdoa, 
”Allahuma bariklana fii rajab wa sya’ban, wa balighna ramadan.” Ertinya, “ Ya Allah, berkahilah kami pada bulan Rejab dan Sya’ban; dan sampaikan kami ke bulan Ramadan.” 
(Riwayat. Ahmad dan Tabrani) 

Para salafus-salih selalu memohon kepada Allah agar diberikan kurnia bulan Ramadhan; dan berdoa agar Allah menerima amal mereka. Bila telah masuk awal Ramadhan, mereka berdoa kepada Allah, 

”Allahu akbar, allahuma ahillahu alaina bil amni wal iman was salamah wal islam wat taufik limatuhibbuhu wa tardha.” 

Ertinya, “Ya Allah, kurniakan kepada kami pada bulan ini keamanan, keimanan, keselamatan, dan keislaman; dan berikan kepada kami taufik agar mampu melakukan amalan yang engkau cintai dan redhai.”




Langkah 2

Bersyukurlah dan puji Allah atas kurnia Ramadan yang kembali diberikan kepada kita. Al-Imam Nawawi dalam kitab Adzkar-nya berkata, ”Dianjurkan bagi setiap orang yang mendapatkan kebaikan dan diangkat dari dirinya keburukan untuk bersujud kepada Allah sebagai tanda syukur; dan memuji Allah dengan pujian yang sesuai dengan keagungannya.” 

Dan di antara nikmat terbesar yang diberikan Allah kepada seorang hamba adalah ketika dia diberikan kemampuan untuk melakukan ibadah dan ketaatan. Maka, ketika Ramadan telah tiba dan kita dalam keadaan sihat wal afiat, kita harus bersyukur dengan memuji Allah sebagai bentuk syukur.



Langkah 3

Bergembiralah dengan kedatangan bulan Ramadan. Rasulullah saw. selalu memberikan khabar gembira kepada para sahabat setiap kali datang bulan Ramadan, 

“Telah datang kepada kalian bulan Ramadan, bulan yang penuh berkah. Allah telah mewajibkan kepada kalian untuk berpuasa. Pada bulan itu Allah membuka pintu-pintu syurga dan menutup pintu-pintu neraka.” 
(Riwayat Ahmad). 

Salafus-salih sangat memperhatikan bulan Ramadan. Mereka sangat gembira dengan kedatangannya. Tidak ada kegembiraan yang paling besar selain kedatangan bulan Ramadan kerana bulan itu bulan penuh kebaikan dan turunnya rahmat.



Langkah 4

Rancanglah agenda kegiatan untuk mendapatkan manfaat sebesar mungkin dari bulan Ramadhan. Ramadhan sangat singkat. Kerana itu, isi setiap detiknya dengan amalan yang berharga, yang dapat membersihkan diri, dan mendekatkan diri kepada Allah.



Langkah 5

Bertekadlah mengisi waktu-waktu Ramadan dengan ketaatan. Barangsiapa jujur kepada Allah, maka Allah akan membantunya dalam melaksanakan agenda-agendanya dan memudahnya melaksanakan aktiviti-aktiviti kebaikan. 

“Tetapi jikalau mereka benar terhadap Allah, niscaya yang demikian itu lebih baik bagi mereka.” 
[Muhamad (47): 21]



Langkah 6

Pelajarilah hukum-hukum semua amalan ibadah di bulan Ramadan. Wajib bagi setiap mukmin beribadah dengan dilandasi ilmu. Kita wajib mengetahui ilmu dan hukum berpuasa sebelum Ramadan datang agar puasa kita benar dan diterima oleh Allah. 

“Tanyakanlah kepada orang-orang yang berilmu, jika kamu tiada mengetahui,” begitu kata Allah di Al-Qur’an surah Al-Anbiyaa’ ayat 7.



Langkah 7

Sambut Ramadan dengan tekad meninggalkan dosa dan kebiasaan buruk. Bertaubatlah secara benar dari segala dosa dan kesalahan. Ramadan adalah bulan taubat. 

“Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman, supaya kamu beruntung.” [An-Nur (24): 31]



Langkah 8

Siapkan jiwa dan ruhiyah kita dengan bacaan yang mendukung proses tazkiyatun-nafs. Hadiri majlis ilmu yang membahas tentang keutamaan, hukum, dan hikmah puasa. Sehingga secara mental kita siap untuk melaksanakan ketaatan pada bulan Ramadan.



Langkah 9

Siapkan diri untuk berdakwah di bulan Ramadhan dengan: seperti membuat catatan kecil untuk tazkirah tarawih serta selepas solat subuh dan zuhur serta membahagikan buku saku atau selebaran yang berisi nasihat dan keutamaan puasa.




Langkah 10

Sambutlah Ramadan dengan membuka lembaran baru yang bersih. Kepada Allah, dengan taubatan nasuha. Kepada Rasulullah saw., dengan melanjutkan risalah dakwahnya dan menjalankan sunnah-sunnahnya. Kepada orang tua, isteri, anak, dan karib kerabat, dengan mempererat hubungan silaturrahim. Kepada masyarakat, dengan menjadi orang yang paling bermanfaat bagi mereka. Sebab, manusia yang paling baik adalah yang paling bermanfaat bagi orang lain.


SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA ! :)


SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Herb-Lax Shaklee



  • Memudahkan pergerakan usus dan menghindarkan sembelit
  • Memudahkan fungsi usus
  • Menghilangkan jeragat
  • Mengurangkan bau badan


Sumber-sumber herba semulajadi yang terdapat Herb-Lax Shaklee:

  • Buckhorn bark – melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus.
  • Licorice root – membantu proses detoksifikasi
  • Fennel seeds – mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol,membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah semebelit dan kembung perut atau usus
  • Anise seeds – merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
  • Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
  • Blue malva flower – membantu proses detoksifikasi danmengimbangi tekstur kulit
  • Culver’s root – membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma
  • Alfalfa leaf - membersihkan usus, darah dan hati.
  • Senna leaf - merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses
  • detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.


Manfaat Utama Herb-Lax Shaklee :

  • Pembersihan najis yang tersekat.
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau
  • tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Membantu masalah sembelit.
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus
  • (natural bowel movement) dan secara langsungnya membentu masalah sembelit.
  • Mengempiskan perut.
  • Memejalkan perut.

SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Saturday, 28 June 2014

[ Info ] Kepentingan Protein Semasa Hamil

Assalamualaikum semua! Entry harini tentang kepentingan Protein semasa hamil..Pentingkah??Jom baca ;)



1) Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.

2) Protein sangat penting untukpembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini. 

3) Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

------------------------------

Antara lain khasiat ESP Shaklee kepada ibu hamil:

✔Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah.
✔Memberi tenaga berpanjangan kepada si ibu.
✔Memastikan kesihatan ibu di tahap optimum.
✔Membantu perkembangan fetus.
✔Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama.
✔Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitif

-----------

Memang BEST CONSUME ESP ni tau..Dari tak hamil - hamil - bersalin/berpantang - menyusu memang Eyda fully consume ESP ni..sangat3 membantu Eyda 
Nak rasai pengalaman indah seperti eyda jugak?Jom eyda share secret eksklusif eyda dgn anda !

SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Monday, 23 June 2014

[ Tips ] Ikhtiar untuk banyakkan susu badan (milk booster) dengan Alfafa Complex & ESP

Assalamualaikum semua...
Mesti ramai dikalangan para ibu kadangkala mengeluh tentang susu mereka yang 'cukup-cukup' makan atau kadang-kadang tak cukup bukan?

Tak kurang juga yang mengadu stok EBM mereka umpama 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang'.
Macam mana caranya untuk menambahkan susu badan? Betul ke ada supplement yang boleh menjadi milk booster?



Benar setiap anak ada rezekinya, namun jika cara biasa tidak membuahkan hasil, selaku ibu, kita harus mencuba untuk memberikan yang terbaik.



Dan tidak salah mencuba supplement untuk membantu menambah tenaga,mengurangkan tekanan seterusnya membantu menambahkan pengeluaran susu badan.


Terdapat dua supplement asas didalam Set Penyusuan Shaklee yang boleh dicuba jika anda kekurangan budget.Supplement tersebut adalah Alfalfa Complex dan ESP(Soy Protein Isolate Powder).



Mungkin ramai yang tidak mengenali Alfalfa. Kalau sebut Tongkat Ali dan Kacip Fatimah,mungkin ramai yang tahu. Alfalfa ni sebenarnya juga digelar Raja Segala Tumbuhan. Alfalfa sangat glamour dikalangan pengguna vitamin Shaklee.

Untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi dan ingin menambahkan susu badan, AlfaLfa adalah salah satu supplement terbaik yang selalu saya sarankan.

In syaa Allah berkesan untuk boost pengeluaran susu badan anda! Eyda sendiri hingga sekarang mengamalkan pengambilan Alfafa..Alhamdulillah murah rezeki Baby Muhammad :)




KHASIAT ALFALFA COMPLEX

Selain tu, Alfalfa juga membantu mereka yang mengalami bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia,sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan,hayfever, gout, bau badan, kaki busuk dan nafas berbau.

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman, kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa :

1) Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan,terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel,menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

2) Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

3) Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

4) Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

5) Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

6) Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kan untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.


MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa :

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit;
ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.


Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa :

  • Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu.
  • Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain. 
  • Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.
*Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.


Partner kepada Alfalfa dalam menambahkan tenaga dan membantu menambahkan pengeluaran susu badan tak lain tak bukan adalah Energizing Soy Protein (ESP) drink! ESP juga amat popular dikalangan pengguna vitamin Shaklee malahan ada dikalangan para suami yang mencuba ESP.



KHASIAT ESP (SOY PROTEIN ISOLATE POWDER)

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Kelebihan ESP Shaklee :

• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.


Bagaimana ingin memiliki Cadangan Set Penyusuan Asas ini ?

Hubungi Eyda di 01112909545(sms/call/whatsapp/telegram) atau emailkan sebarang pertanyaan ke eydashub@gmail.com

Cadangan Set Penyusuan Bajet ini hanyalah berharga RM203.75 sahaja! Kos pos laju ke
Semenanjung Malaysia adalah RM10 dan Sabah/Sarawak/WP Labuan adalah RM15. 

Setiap pembelian Set Budget BF ini anda akan layak menerima: 

1. Jadual pengambilan
2. Cara pengambilan terbaik
3. Tips utk menambahkan susu ibu
4. Variasi resepi ESP

Semua diatas adalah esklusif untuk pelanggan mummyhealthyvitastore.blogspot sahaja!
Hubungi kami segera!


SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Thursday, 19 June 2014

Kekal Cergas Di Bulan Ramadhan Dengan SET MIGHTY 3 GEMS

Assalamualaikum :) 
Alhamdulillah... kini kita sudah pun menghampiri penghujung bulan Syaaban. Lebih kurang satu minggu lagi seluruh umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan. MasyaAllah rindunya nak sambut Ramadhan. Rindunya nak bertarawih.. Semoga kita diberikan kesihatan yang baik, panjang umur untuk membuat amal ibadat pada bulan Ramadhan nanti.

Bagaimana dengan persiapan untuk berpuasa anda ? Adakah anda mengalami situasi ini ?

• ada gastrik ?
• bimbang anak baru mula berpuasa tahun ni ?
• cepat rasa lapar dan tidak bertenaga ?
• cepat letih sewaktu bekerja ?
• risau susu merudum ?
• risau kesihatan mak ayah yang mengadu cepat letih dan lapar ?
• anda hamil dan risau tak mampu berpuasa sebab mudah rasa lapar ?


Raikan ramadhan yang bakal tiba ini dengan persediaan yang secukupnya. Anda perlu ambil tahu tentang Mighty 3 Gems. Sebenarnya Mighty 3 Gems ini adalah satu set kesihatan yang disarankan kepada golongan-golongan tertentu untuk mengambilnya ketika menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan. Antaranya ialah ibu yang menyusu anak, ibu yang mengandung, individu yang bekerja berat, individu yang mudah letih berpuasa dan sebagainya. Walaupun ada kelonggaran untuk para ibu yang menyusu dan hamil namun alangkah indahnya jika kita dapat meraikan ramadhan dengan berpuasa penuh. Ketahui pakej istimewa Mighty 3 Gems sempena ramadhan yang bakal menjelang.


Set Mighty 3 gems 



Umumnya, produk ini terbahagi kepada 3 asas utama iaitu untuk membekalkan vitamin, tenaga, zat galian, dan mengekalkan bendalir badan. Tiga produk asas tersebut adalah :
 
  • Mealshake (perasa French Vanilla), 
  • Energizing Soy Protein atau ESP (perasa Vanilla) dan 
  • Performance Drink atau PD (perasa oren). 

Kesemuanya ini berfungsi untuk membekalkan nutrien dan keperluan seharian tubuh agar terus kekal bertenaga sepanjang hari.

Jika anda biasa mengalami situasi seperti tidak sempat bersarapan, tidak sempat bersahur atau waktu sahur tinggal 5 minit sahaja! Maka anda disarankan mengambil Mighty 3 Gems sebagai ‘back-up’ anda dalam keadaan terdesak kerana ianya mampu membekalkan tenaga dan keperluan nutrien tubuh sepanjang hari di bulan Ramadhan.



Jika anda berbuka puasa dengan Mighty 3 Gems, satu kelebihan untuk anda kerana ianya memberi anda tenaga untuk menunaikan ibadah Maghrib, Isyak serta bertarawih dan bertadarrus. Akhir sekali, bagi ibu menyusu ia membantu ibu berpuasa sambil menyusukan anak. Begitu juga untuk ibu yang sedang mengandung.
Hubungi saya untuk mendapatkan sebarang maklumat dan konsultasi secara percuma sekarang!

SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Saturday, 14 June 2014

[Breastfeeding Basics] Fore Milk vs Hind Milk

Change of components in one breastfeeding

Perubahan komponen dalam satu sesi penyusuan

The breast milk released each time your baby begins breastfeeding is called fore milk, and this is followed by hind milk. As breastfeeding continues, the fat content, which is a source of energy and is important for the development of the brain and the maintenance of the body structure, increases.

Susu badan yang dikeluarkan setiap kali bayi anda mula menyusu dipanggil 'fore milk', dan ini diikuti oleh 'hind milk'. Sewaktu proses penyusuan, kandungan lemak, yang merupakan sumber tenaga dan penting untuk perkembangan otak dan penyelenggaraan struktur badan, meningkat.




Conditions: Express breastmilk using a Pigeon Electric breast pump 5 times, 10 ml each. 5 ml of each sample was dispensed into test tubes, and centrifuged (3,000 rpm × 5 min.)

Kondisi: Susu diperah menggunakan pam elektrik Pigeon 5 kali, 10 ml setiap satu. 5 ml setiap sampel telah diketepikan ke dalam tiub ujian, dan centrifuged (3,000 rpm × 5 min.)



SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545

Tuesday, 10 June 2014

Kelebihan dan Kebaikan Vita-E Complex Shaklee / Vitamin E Shaklee

Assalamualaikum dan apa khabar semua?Diharap sihat semuanya :) Harini entry Eyda mengenai promo item bulan ni..Vita-E Complex.


Tidak dinafikan pelbagai jenis vitamin E yang kita dapat lihat ada dijual di pasaran sekarang bukan? Namun adakah ianya memenuhi keperluan tubuh badan anda?Lain produk/jenama lain kandungannya bukan? Tidak tahu yang mana menjadi pilihan anda?Jom pilih Vita-E Complex Shaklee.Ketahuilah.. Vitamin E Shaklee adalah yang terbaik. 

Kenapa Vitamin E Shaklee? Jom baca :)





Ini kerana Vitamin E Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah Vitamin E Shaklee yang paling lengkap dipasaran.


Vitamin E Shaklee
  • Menolong melawan penuaan pra-matang pada kulit
  • Mengurangkan risiko sakit jantung
  • Menyokong prestasi otot dan mempercepatkan pemulihan
  • Anti-oksidan – menghalang kerosakan sel oleh radikal bebas
Perbezaan Shaklee:

  • Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha,tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Ianya adalah vitamin E Shaklee yang paling lengkap dipasaran.
  • Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.
  • Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.



Manfaat Utama Vita-E Shaklee/ Vitamin E Shaklee

1) Melindungi jantung

  • Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan perngasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dll.

2) Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif
  • Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU – 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

3) Anti-Penuaan
  • 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis haluls, parut, acne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihakan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

4) Anti-Oksidan yang Kuat
  • Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan utnuk melawan kanser,mengukuhkan system imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.

5) Kelestarian Tenaga

  • Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih. Lelaki perlu mengambil produk ini kerana :
1) Menghasilkan sperma yang lebih banyak
2) Meningkatkan paras testosteron di dalam badan
3) Memperbaiki kualiti dan membantu pergerakan sperma
4) Mengelakkan cepat letih dan lesu
5) Meningkatkan daya tumpuan
6) Mengelakkan mati pucuk


6) Memperbaiki Arthritis
  • Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

7) Menghalang Keguguran

  • Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush.Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.


8) Memperbaiki Parut

  • Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada kulit untuk mengurangkan kesan parut.




Adakah Anda Mengambil Vitamin E dengan cukup?

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas: 

  • 1kg biji gandum, 
  • 500ml minyak safflower, 
  • 8kg bayam, 
  • 500g badam.

Apakah Vitamin E Shaklee Selamat?

Kelebihan dan Kebaikan Vita-E Complex Shaklee / Vitamin E :

  • Di Dalam buku “Prescription For Longevity” yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% and strok dengan 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3,200IU.

Cadangan:

  • Untuk pemeliharaan kesihatan: 1 kapsul sehari (selepas makan berat/sebelum tidur)
  • Untuk anti-penuaan dan system reproduktif: 1 kali sehari, 1 kapsul setiap kali
  • Menentang kanser dan mengurangkan parut: 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali


Vitamin E Shaklee (alpha, beta, gamma, delta). Ianya adalah vitamin E Shaklee terlengkap di pasaran


Nota: Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (beta carotene, vitamin C dan vitamin E) bersama-sama
untuk menggandakan kesan anti-oksidasi dalam melawan radikal bebas.


SID 892528
Sms/Whatsapp 01112909545


 
Images by Freepik